torstai 29. huhtikuuta 2010

Löytöjä, tuliaisia ja ostoksia.

Vietin muutaman "lomapäivän" vanhempieni luona kun isäntä lähti mökille puusavottaa purkamaan. Sitä ennen kuitenkin kävimme shoppailemassa isännän kanssa ja taas tuli ostettua vaikka mitä. Kävin myös äitini kanssa vähän kaupoilla sekä isoäitini luona. Isoäidilläni on tapana säästää aivan kaikki ja siksi teenkin melkein poikkeuksetta aina löytöjä hänen kaapeistaan :)

Kun isäntä palasi kotiin, hän oli käynyt mökkireissullansa myös paikallisessa marketissa/halpahallissa ja toi minulle tuliaisia :) ihana mies mulla!

Löysin Tarjoustalosta poistolaarista Elvitalin Hunaja-leave-in-hoitoemulsion hiuksille. Tätä tavaraa kuluu meikäläisellä paljon, koska joka aamu luonnonkiharat hiukseni sojottavat latvoista ties moneenko ilmansuuntaan ja hiuksenpinta on karvainen. Nämä kuiviinkin hiuksiin soveltuvat silottavat/hoitavat emulsiot/voiteet ovat pelastukseni jos mielin saada hiukset asettumaan kauniisti. Mä en tiedä mitä tämä kyseinen tuote maksaa normaalihintaisena, mutta poistolaarissa tähän oli laitettu hinnaksi 4 euroa.

Samaisesta kaupasta löytyi vaikka mitä muutakin, kuten tämä Doven asteittain itseruskettava voide kasvoille. Ostin myös saman sarjan vastaavan vartalovoiteen, kummatkin oli jostain syystä hullun halvalla, 1,50 € kpl!!
Tällä minä rusketan itseni kesäksi :)

Pöngin poistolaaria tarkasti ja sieltä löytyi myös LdB:n ihana Guavaa sisältävä vartalovoide hintaan 2 €. Tuoksu on aivan ihana, kesäinen, raikas, mutta aavistuksen makea. Voide on erinomaista, olen joskus aikoinaan käyttänyt LdB:n perusvoidetta ja tykkäsin siitäkin tosi paljon.

Laarista löytyi vielä ikisuosikkini Nivean pekkaperus-vartalorasva hintaan 1,50 €. Pöljä-minä kun ostin vain yhden! Tajusin kotona vasta, että olishan noita voinut ostaa tuolla hintaa parikin. Höh.

Ikeasta löytyi kiva pussukka kosmeille kun lähtee reissuun! Hinta 3,95 €

Tässä pussukka sisältä. Olin todella hämmästynyt, että sinne mahtuu älytön määrä tavaraa, mikä on enemmän kuin hyvä juttu :) Kerrankin tarpeeksi suuri pussukka kosmeille!

Prisman löytökorista löysin Schollin jämäkän ja pätevän tuntuisen jalkaraspin puolella hintaa, 4,35 € Olen kauan kaivannut hyvää raspia jaloilleni jotka huutavat jalkahoitoa. En ole vielä testannut tätä, mutta tänään ajattelin tehdä ihanan ja rentouttavan jalkahoidon jolloinka tämä pääsee testiin :)

Suutarin lapsella ei ole kenkiä, sehän tiedetään. Olen itse kauneuskonsultti ja silti mulla on aina joku naamarasva loppu :D Nyt kävi taas niin. Teen vasta reilun viikon päästä seuraavan Avon-tilauksen ja sitä ennen näyttää pahasti siltä, että nassuvoide loppuu. Ostin Prismasta Rainbown halpisvoiteen joka ei ollutkaan pöllömpää! Iho tuli pehmeäksi ja kosteutetuksi. Ainoa miinus on tuotteen melko erikoinen tuoksu. En tiedä onko tämän tarkoitus olla tuoksuton, mutta silti siinä on joku aivan ihmeellinen haju, suoraan sanottuna. Noh, käytän tuotteen vaikka kaulavoiteena kun saan taas "omaa" voidettani Avonilta :) Tuotteen hinta 3,17 €

Äidin kanssa käväistiin meidän molempien lempparikaupassa, Gina Tricotissa. Siellä oli meneillään Spring Sale ja ostin vaikka mitä. Kuvassa ihanan kesävihreä huppari, hinta 4,90 €

Pitkä, musta toppi 4,90 €

Kiva pitkähihainen tpaita, 4,90 €

Susipaita 4,90 €


Korvikset 1,90 €

Kuten mainitsin, isoäitini säästää kaiken ja hänen kaapeistaan tekee aina löytöjä. Kuvassa omat, vanhat helmeni jotka olen saanut 4-vuotiaana :) nämä olivat mamman luona jemmassa ja otin ne itselleni. Tuskin näitä käytän, mutta ajattelin josko joskus saan tyttären, annan nämä hänelle sitten :)

Tämä ihana vintage-käsilaukku on itseasiassa äitini vanha, mutta löytyi myös mamman luota. Pinta on kaunista purppuraa mokkaa. Otan tämän käyttöön special-tilaisuuksiin :)

Laukku on valmistettu Ruotsissa ja on Brandahl-merkkinen.

Kerään kaikkea vanhaa tavaraa ja mamman luota löytyi vanha peltinen kahvipaketti. Menetin sydämeni tälle heti!

Sama purkki sivusta. 

Isäntä tuntee emäntänsä kyllä todella hyvin! Sain mökkituliaisina omenantuoksuisen vartalovoiteen sekä saippuan...

...ja saman sarjan tuotteet vielä ihanina mansikka-versioina :)

Hän tietää myös mieltymykseni kynttilöihin, sain melonin ja vihreän teen-tuoksuisa votiivikynttilöitä.

Ja hauskan muistikirjan :D olen sanonut monta kertaa ääneen itselleni, että tarvitsen uuden tilauskirjan Avonin tilauksia varten ja hän oli laittanut asian mieleen ja ostanut minulle tämän :)

6 kommenttia:

  1. Voi sulla on ihana mies tosaiaankin, mun mies jos menee jonnekkin, niin en kyllä varmasti saa tuliaisia :D tosin ei se osta lahjoja muutenkaan, en oo koskaan saanu edes saynttärilahjaa, mutta se sitten muuten saattaa joskus yllättää extempore lahjalla :)

    VastaaPoista
  2. Ruu: Kiitos :) juu, hän on todella ihana. Ja siinäkin mielessä erikoinen suomalainen mies, että hän tykkää käydä ostoksilla :D Kiittelen onneani lähes päivittäin kun olen saanut mukavan ja ihanan miehen itselleni :)

    VastaaPoista
  3. Mulla on niin kovat koppurat kantapäät, ettei niihin tehoa mikään normirasva tai bepanthen tms. Olenkin lukenut että mun pitäis kokeilla ureaa (??!) sisältävää voidetta, joka tosin on jäänyt siihen että hintaa on n 20e.
    Mulla on tuo sama jalkaraspi, eikä sillä saa oikein mitään irti. Varmasti hyvä tuote, jos ei ole näin ongelmalliset jalat.

    VastaaPoista
  4. Mörri: Ureaa muuten on tosi usein ainakin käsivoiteissa! Mullakin on yksi käsivoide jossa havaitsin INCI:ssä sanan "urea". Vähän nauratti ja yökötti samaan aikaan :D

    Mulla on myös melkoiset norsunnahat kantapäissä. Saas kattoo miten tuo raspi tehoaa niihin (en ole vieläkään ehtinyt testaamaan)

    Ootko kokeillut Bodyshopin hamppuvoidetta jalkoihisi? Se on semmonen ihmevoide joka auttoi ainakin meidän mammalla sen jalkojen ongelmiin. Sillä halkeili kantapäät tosi pahasti ja vuoti vertakin :( Mutta hamppuvoide pelasti. Tuote haisee ihan kirjaimellisesti melko jäätävälle, mutta toimii.

    VastaaPoista
  5. En ole kokeillut mut pitää ostaa. Mulla on ollu BSn hamppusaippuaa ja se tuoksui ihanalle. Käynkin ostaa tuota asap, koska en viitsi maksaa pariakymppiä jostain mystisestä ureavoiteesta, jonka vaikutuksista ei ole takeita.

    VastaaPoista
  6. Tuossa Rainbown rasvassa on tosiaan hieman jännä haju, vaikka rasva muuten onkin ihan ok. Itsekin käytän omaani nykyään kaulavoiteena ja käsirasvana :D Tuntuu, ettei se purkki lopu koskaan!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)