sunnuntai 28. helmikuuta 2010

Teetä.

 

  

Tee on intohimoni. Lopetin kahvinjuonnin noin 10 vuotta sitten ja siitä lähtien olen ollut teenjuoja. Juon teetä aina aamuisin ja joskus keskellä päivääkin. Iltaisin juomme mieheni kanssa teetä aina iltapalaa nauttiessamme.
Minulla on pieni flunssanpoikanen päällä ja kurkku tuntuu karhealta. Keitin päivällä itselleni Twiningsin Vihreää Karpaloteetä jonka nautin hunajan kera. Kurkun karheus helpottui heti :)


 
 
 

Juotko sinä teetä ja mikä on lemppariteesi? :)
 

4 kommenttia:

  1. Minäkin tykkään teestä ja juonkin sitä aina aamuisin ennen töihin lähtöä. Nyt olen juonut English breakfast teetä, mutta ystäväni kanssa teetä juodessa juomme aina vähän erilaisia teemakuja :) En osaa sanoa mistä tykkään eniten, mutta ainakin vähiten tykkään sitruunasta :/ Se on harmillista, koska usein ostan sellaisia teesettejä, joissa on muutama erilainen maku ja sitruunateetä on aina lähestulkoon jokaisessa paketissa ja ne jäävät aina juomatta :D

    VastaaPoista
  2. Olen ehdottomasti karpalon ystävä, mutta en ole törmännyt vielä missään karpaloteehen! Täytyykin ensi kerralla kaupassa tutkiskella hyllyjä pikkuisen tarkemmin. :)

    VastaaPoista
  3. Hirmulisko: Mä sain mun ystävältä Lontoon tuliaisina tuota English Breakfest-teetä myös :) se on hyvä perustee.

    Mun inhokkiteet ovat Persian Earl Grey ja Liptonin Indian Chai-tee, jonka ostin enkä sitten yhtään tykännytkään siitä :( Onneksi tuo mun mieheni tykkäsi, joten tulee juotua pois :)

    Marynea: Tuo Twiningsin karpalotee löytyi Prismasta :) Samaan sarjaan kuuluu myös Vihreä Omenatee ja muistaakseni Sitruuna-tee.

    VastaaPoista
  4. Pitää munkin metsästää tuo karpalotee. :)

    Itse tykkään eniten mustista maustamattomista teistä (teeistä? miten tuo taipuu?) jotka juon maidon kanssa. Assam ja Prince of wales on lempparit. Maustetuista vanilja, minttu ja mikähän se yksi ihana oli, mansikka-mango? Twiningsin ja Nordqvistin musta tee pakkaukset on kaikki herkkua, paitsi Darjeeling joka maistuu hikisukalle. Joku aika sitten ostin setin missä on viittä kiinalaista teetä, osa tosi vahvoja, osa miedompia. Niissä oli paketissa 0-5 merkit, kuinka vahvaa on. Tuli ekana mieleen terveyssiteet joissa on ne pisarat kans, ett kuinka kovaan vuotoon. XD

    Inhokit on mate, mustaherukka ja sitruuna.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)