sunnuntai 28. helmikuuta 2010

Marsipaani.

Sitä joko vihaa tai rakastaa, minä rakastan :) Nimittäin marsipaania. Olen pikkutytöstä asti ollut se kuka syö kakun päältä marsipaaniruusut ja joka laivareissulta ostanut Anthony Bergin marsipaanipakkauksen. Laskiaispullankin syön mielummin mantelimassalla kuin hillolla. Marsipaanista joko tykkää tai sitten ei tykkää, mitään välimuotoa ei taida tässä asiassa olla. Olen opettanut miehenikin pitämään marsipaanista, ensin alkuun hän kuului myös ei-tykkääjiin, mutta kun ostin itselle marsipaania, hän pyysi saada maistaa ja siitä se ajatus sitten lähti :)

Pääsiäisen (ja myös joulun aikaan) Lidl myy todella hyviä marsipaanipatukoita. Käväisimme eräänä päivänä Lidlissä ruokaostoksilla ja siellähän oli jo pääsiäisnamut myynnissä ja ah, myös tutut marsipaanit :) Mieheni osti Rommirusina-marsipaanin ja minä ostin Madeiranluumu-marsipaanin. Oli niin syntisen hyvää, ettei voi sanoin kuvailla!

 

  

Kumpaan ryhmään sinä kuulut? :)

5 kommenttia:

  1. Ei tykkää! Kai sitä vois taas joskus maistaa, jos tulis vastaan, mutta ostamaan en kyllä rupea :)

    VastaaPoista
  2. :D kannattaa maistaa! Marsipaani on vähän kuin sinihomejuusto, siitä joko tykkää tai ei tykkää. En tiedä kovinkaan monta ihmistä itseni lisäksi ketkä pitävät marsipaanista. Siksi tämän postauksen laitoinkin tänne, katsotaan löytyykö muitakin marsipaani-faneja :)

    VastaaPoista
  3. Oijoi, joku toinenkin "kummajainen" joka tykkää marsipaanista ! Minäkin olen yleensä se joka hotkaisee kakkujen päältä marsipaanikoristeet ja syö ne antaumuksella :D

    Minä tein 24v synttäreikseni marsipaanipäällysteen kakkuuni ja oi kun oli hyvää.

    Täytyykin käydä Lidlissä testaamassa nuo patukat !

    VastaaPoista
  4. Hirmulisko: Jep! :D Meitä on harvassa!
    Juu, kannattaa ehdottomasti, siellä on ihan perusmarsipaanipatukkaa ja sen lisäksi on näitä maustettuja; ananas, rommi-rusina, luumu, nougat. Hinta on suurinpiirtein noin 1,20 :)

    VastaaPoista
  5. RAKASTAN marsipaania. Söin sitä aina lapsena, kun äiti on leipuri ja teki kakkuihin ruusuja jne. Se yritti jemmailla sitä ties minne kaappeihin, mut aina mä löysin ja vedin huiviini ja sit tuli huutoa. :D

    Ihanaa tosiaan kun Lidl noita myy, nykyisin myös joulun alla, niin ei ole kuin muutama marsipaaniton kuukausi vuodessa. Mä en tykkää noista luumu-ananas-lapio versioista, vaan ostan aina niitä basic patukoita ja marsipaaniperunoita, jotka on ihan parhaita! Tosin viime viikolla ei ainakaan Iisalmen Lidlissä niitä ollut, toivottavasti ei oo poistettu kokonaan.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)