tiistai 4. joulukuuta 2012

Stop hiustenlähdölle.

Hiukset ovat naisen kruunu, sanotaan ja yhdyn tähän sanontaan aivan täysin. Oma kruununi on tosin hyvinkin ongelmallinen aina silloin tällöin, viimeisimmän vuoden minua on vaivannut hiustenlähtö.

Pesun yhteydessä kouraan jää tupollinen hiuksia ja koska hiukseni ovat pikimustat, pienikin määrä näyttää jo aivan valtavalta. Olin yhdessä vaiheessa jo aivan varma, että kaljuunnun, koska tukkaa lähti aivan koko ajan. Kuljin missä vain kotonamme, perässäni leijaili mustia, pitkiä irtohiuksia. Ei kiva.

Hiustenlähtö voi johtua miljoonista eri syistä ja omalla kohdallani ruokavalion muutos ja vanha kunnon stressi tekivät varmaankin oman osansa tolkuttomaan sulkasatooni. Onneksi kuitenkin kosmetiikan maailmasta löytyy apuja hiustenlähtöönkin joten tottahan minä suuntasin katseeni sinne:

Tällä kombolla sain hiustenlähtöni lakkaamaan. Toki niitä nyt vieläkin irtoilee, mutta ei enää lainkaan niin hullun paljoa. Tilasin Hairstorelta WWW Professional Champion (voiko muuten enää olla yhtään mahtipontisempi nimi...?) Therapy hiuskylvyn ja hoitotiivisteen. Eli suomeksi shampoon ja hoitoaineen.

Nämä WWW-sarjan tuotteet ovat Hairstorella (ja näitä ei vissiin muualla myydäkään?) aivan sairaan halpoja, nämäkin maksoivat muistaakseni noin 3 euroa kpl. Olen joitain sarjan muotoilutuotteita käyttänyt ja niistä ihan tykännyt joten siksi otin nämä mielelläni testiin ja tottakai myös siksi, kun kerran halvalla sai.

Yllätyin todella positiivisesti kun eka kerran koklasin näitä. Shampoo pesi erittäin tehokkaasti, mutta ei jättänyt mitään mäntysuopa-efektiä ja hoitoaine hoiti hiukset hyvin, mutta ei jättänyt niitä ihan superliukkaiksi, vaan juuri sopivan pehmeiksi ja kuohkeiksi. Näiden jäljiltä omat hiukseni ovat todella kiiltävät, ilmavat, pehmeät ja pysyvät 2-3 päivää puhtaina.

Muutaman kerran näitä käytettyäni huomasin, että hiukseni eivät enää irtoile samalla tavalla! Ihan mahtavaa! Kerrankin joku näinkin edullinen tuote toimii näin hyvin tälläiseen ongelmaan. Olen nimittäin joskus maksanut itseni kipeäksi kun ostin hiustenlähdön lopettamiseksi Redkenin (kirjoitin muuten kolme kertaa redneckin..) jotain ökykallista shampoota jonka piti lopettaa hiustenlähtö, mutta joka ei sitä ainakaan minun kohdallani tehnyt :/

Hairstoren sivuilla näitä tuotteita kuvaillaan näin:
Terapiaa tarvitseville hiuksille - erityisesti värjäyksen ja permanenttauksen rasittamille hiuksille Sisältää väriä suojaavia antioksidantteja sekä Keratec IFP-proteiinia joka ehkäisee rakennevaurioita, ennenaikaista vanhenemista ja vahvistaa hiusta sisältä Ei sisällä parabeeneja.

Näiden kaveriksi ostin ihan peruskauppareissulta Prismasta tuon kuvassa vasemmalla näkyvän Biozellin hoitonesteen joka on tarkoitettu pesun jälkeen hiuspohjan ongelmiin, esim. juuri hiustenlähtöön. Näillä kolmella tuotteella olen saanut hiustenlähdön lähestulkoon loppumaan ja hiukset ovat paljon terveemmän ja paksumman oloiset :) Suosittelen kaikille jotka eivät halua maksaa omaisuuksia kalliista tuotteista, nämä edullisemmatkin vaihtoehdot nimittäin toimivat :)


15 kommenttia:

  1. Onpas kiva kuulla että hiustenlähtösi on rauhoittunut!

    Itse nappailen edelleen voimakasta biotiinia jota halvalla tilailen iHerbistä ja sitten erilaisia kylmäpuristettuja öljyjä joiden pitäisi ravita päänahkaa. Kutiseviin kohtiin hiuspohjassa olen lirutellut Dr Hauschkan neem-hiusvettä joka tuntuu rauhoittavan kuivan huoneilman aiheuttamia vaurioita.

    Olin pari viikkoa takaperin kampaajalla ja hän sanoi hiusteni olevan hyvässä kunnossa, eli varmaankin olen tehnyt jotain oikein!

    Muuten, oliko Brunolle (♥) apua siitä kalaöljystä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ainakin toistaiseksi :)

      Brunon karvanlähtö kyllä väheni kalaöljyn avulla, ainoa mikä tuli ongelmaksi oli se, että tyyppi ei suostunut ottamaan sitä enää :( Ilmeisesti pahanmakuista?

      Poista
    2. No ei tietenkään, sehän on ihan kamalan pahaa! Ja pilaa varmasti namienkin maun jos yrittää lahjomista... Auttaisiko muut öljyt joissa samoja vitskuja ja rasvahappoja? Tai suostuisiko mopsi syömään öljynsä kapseleina? Kaverin colliet kelpuuttavat ainakin Bioteekin jättihelokkikapselit.

      Raps raps Brunolle! :)

      Poista
    3. Hei pitääkin kokeilla kapseleina! Meinaan öljy ei mennyt enää minkäänkään kanssa alas :( Enkä kyllä ihmettele, kyllä se tökötti haisi niin kauhealle, että HYI!

      Rapsut menee perille :) <3

      Poista
  2. Biozell täytyykin napata matkaan jos osuu kohille.
    En kyllä muista tuollaista törpökkää nähneeni,pitänee öögailla tarkemmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin meidän lähi-Prismassa löytyi montaakin eri laatua noit Biozellin Therapy-jutskia :) Cittarissakin varmaan on?

      Poista
  3. Minullakin on ollut hyvin sulkasatoinen syksy! Mystistä.

    VastaaPoista
  4. Tosi hyvä homma että sait ongelman kuriin ja noin edullisesti. :) Mua Hairstoren tarjoukset ja tuotteet kyllä houkuttelevat mutta yritän parhaani mukaan boikotoida kyseistä lafkaa. Joskus olen sieltä jotain pientä sortunut ostamaan (money talks...), mutta en käytä heidän palveluita enkä myöskään heidän näitä omia tuotemerkkejä (WWW, Eclipse, Mimo...). He polkevat ja kiertävät täysillä työntekijöiden oikeuksia. :(

    Mulla on päässä joku pieni haava tai rupi, joka on ollut nyt kuukausia, ja vuosia aikaisemmin se oli myös jokusen kuukauden. En yhtään tajua mikä se on, eikä tiedä mun kampaajaystäväkään... En ole sitä mihinkään lyönyt, mutta kuivuuttakaan se ei ole. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai Hairstore on riisto firma :( Höh, onpa kurjaa!

      Poista
    2. Joo onhan se, valitettavasti. :(

      Poista
  5. Itse olen kärsiny jonkin sortin hiusten lähdöstä jo varmaan vuoden. Hiuksia lattiat täynnä. Ja mikä parhainta, täälläki on toinen tummatukkanen!
    Harveniko sulla hiukset kauheasti tai tms?
    Mulla itellä ei näyttäis päälle päin että tukkaa lähtis mutta sitä oikeasti lähtee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mulla harventunut varmaan oikeasti yhtään, jotenkin kuvittelin, että ohimoilta muka paistaa kalju, mutta sitten selasin vanhoja valokuvia ja kyttäsin oikein onko mulla joskus ollut siinä kohtaa päätä jotenkin enemmän hiuksia, mutta ei....pelko kaljuuntumisesta oli varmaan isompi kuin se, että oikeasti niin olisi tapahtunut.

      Mutta kyllä sitä aina huolestuu kun hiuksia lähtee paljon päästä :(

      Poista
  6. Voi huokaus, en vissiin ole tämän hiustenlähdön kanssa yksin. Monet illat ja yöt on tullu rääyttyä tyyny märäksi, koska oon pelänny että mulla ei kohta oo enää tätäkään vähäistä hiusmäärää päässä. Suurin kolaus oli ehkä kun piti leikata puolet hiusten pituudesta pois, kun ei mulla ollut ollut niin lyhyitä hiuksia koskaan. Nyt oon ihan tyytyväinen että sen tein, koska on hiukset kasvanu. Mutta hiustenlähtö.. En uskalla harjata mun hiuksia, en oo värjänny mun hiuksia kohta kahteen vuoteen ja pelkään hiustenpesua, jonka suoritan joka toinen tai kolmas päivä.. Sitä hiusten määrää kädessä. :-(
    Mäkin selasin vanhoja valokuvia epätoivon vallassa, ja tajusin että olin ehkä vähän kuvitellu mun hiusten olleen superpaksut ennen. Kuvien mukaan mulla on kuitenki nyt jopa vähän paksummat kuin pari vuotta sitten, mutta tiedä häntä. Mulla varmaan vaikuttaa tähän onneton ruokavalio ja järjetön stressi. En tiedä ketään yhtä suurta stressipersettä kun mä. :-D
    Joskus hiukset oli sellanen juttu minkä pystyin mainitsemaan kun kysyttiin parasta piirrettä/asiaa itsessään. "Ehkä hiukset" oli ainut mitä pystyin vastaamaan, nykyään oon ihan masentunu omasta ittestäni, koska en pysty olla yhtään tyytyväinen siihen mitä oon, vaikkei oikeasti oo mitään syytä olla tyytymätön. Mulla on kuitenkin kaikki hyvin ja hätätapauksessa ostan peruukin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et ole yksin darling <3 Mä uskon, että aika moni (ja varsinkin pitkähiuksinen) nainen kärsii jossain määrin hiustenlähdöstä. Mä olen alkanut hyväksyä sen, että mulla ei ole enää sellainen ranteen vahvuinen letti kuin mulla oli lapsena. Vuosien värjäämiset ja ökymentit ovat taatusti tehneet tehtävänsä ja hiukset ovat ohentuneet. Ja ikä tekee oman osansa, mä olen kuitenkin jo lähempänä 40:tä kuin kuin 30:tä. Onneksi niitä hiuksia nyt kuitenkin vielä on päässä jonkin verran ja itse käytän klipsi-pidennyksiä jotka antavat illuusiota paksuista ja vieläkin pidemmista hiuksista <3

      Poista

Kiitos kommentistasi :)