maanantai 3. joulukuuta 2012

Jouluisia sisustusjuttuja.

Mä olen niiiiiiin jouluihminen. Olen ollut aina. Joulu on tässä synkässä vuodenajassa aivan parasta. Saa poltella hyväntuoksuisia kynttilöitä, koristella kotia, syödä hyviä ruokia, antaa lahjoja. Mä niin tykkään :)

Odotin jo innolla joulukuuta saapuvaksi, että saan laittaa kaikki joulukoristeet esille. Kuusta emme vielä laittaneet, mutta todnäk sekin laitetaan tässä parin viikon sisällä, hyvissä ajoin kuitenkin jo ennen aattoa, että sen kauneudesta voi nauttia mahdollisimman pitkään :)

Tässä muutamia kuvia miltä täällä jouluisessa Nonnulassa näyttää:

 Kirpparilta löytyneet "kristalliset" tuikkukipot.

 Suuri sisustuksellinen intohimoni: Riihimäen vanhat lasipurkit.





 Halusin ostaa olkkarin ikkunaan tänä vuonna pyöreän valojutskan. Tuo kuvassa näkyvä kranssi löytyi Tarjoustalosta ja on mielestäni maailman kaunein :)

 Makkarin ikkunaa koristaa sydänkranssi johon on kieputettu valosarja.

Ostin yli vuosi sitten Partyliteltä kuvassa näkyvän pöytäkynttilän joka tuoksuu granaattiompulle & mustaherukalle. Nyt vasta raaskin laittaa sen palamaan :)

 Keittiön ikkunassa on vanha valotähti.

Tonttu-ukko huutelee moit! :)


Muita jouluun hurahtaneita?

26 kommenttia:

  1. Mä olen joulunpahahenki naiseksi, se on jotenkin ehkä turhin juhla näin aikuisena, pakollinen paha :D no onneksi se on vaan kerran vuodessa. Ainuttakaan koristetta ei ole, eikä tulekkaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Turhin juhla on mun mielestä vappu :D

      Poista
    2. no vappu kanssa, juhannuksessakin hyvää on vaan ylimääräinen vapaa, eikä siinä pääsiäisessäkään kehumista :D

      Poista
  2. Oi joulu ♥ Mä olen kans ihan satasella jouluihminen. Tosin en silti laita omaan kotiini Helsinkiin koskaan mitään joulujuttuja, paitsi tietysti kynttilöitä. Jotenkin joulu on mulle niin perhejuhla että se ihan oikea joulutunnelma tulee vasta sitten kun menen vanhempieni luokse joulunviettoon. Ne asuu niin kaukana että nähdään vain pari kertaa vuodessa ja joulu on senkin takia sellanen spesiaalijuttu :)

    PS. Miksi löysin vasta NYT Jouluradio.fi:n?? Ihana ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ♥ Mä niin arvasin, että ollaan tässäkin mielessä samanlaiset :) Mun porukat asuu tuossa 10 km:n päässä, mutta kyllä se aito joulufiilis tulee kun menee heidän luo aattona :) Ja oman äipän joulusafkat on ne parhaat ♥

      Hei, kiitos vinkistä, tuota on pakko alkaa kuunnella!

      Poista
  3. En kuulu kirkkoon enkä sinänsä juhlista joulua sen alkuperäisessä merkityksessä, mutta pidän kyllä noista muutamista vapaista päivistä jolloin saa olla ihan rauhassa ja rentoutua. Nyt aikuisena kun perheenjäsenet asuvat milloin milläkin puolella palloa on joulun merkitys kasvanut entisestään. Jouluna kaikki ovat koolla ja saa viettää aikaa niidenkin kanssa joita ei tule joka viikko nähtyä.

    Äitini on ihan pöhkönä joulukoristeisiin, itse tykkään lähinnä poltella kynttilöitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei mullekaan joulu edusta mitenkään uskonnollista juhlaa vaan sellaista ihanaa aikaa perheen kanssa, hyvää syömistä, lahjoja, rauhoittumista ♥ :)

      Poista
    2. Mä tykkään joulutunnelmasta! ♥ Kun tuoksuu mausteille, kynttilöille ja kuuselle. (ei kuselle!!!) Ja esim. tänä vuonna siskoni tulee Sambiasta asti kotiin viettämään joulua enkä malta odottaa sitä kun möllötetään vanhempien luona pyjamassa koko päivä, syödään suklaata ja katsotaan yhdessä leffoja... :)

      AI NIIN!
      Tuli iso lähetys tänään töihin eli varmaan saan pakettia pikku hiljaa lähetettyä sinne teidän suuntaan :)

      Poista
    3. Toi on niin parasta ♥ meilläkin katsotaan paljon leffoja ja vedetään suklaata kaksin käsin :D


      Oij, ihanaa ♥ :)

      Poista
  4. Vau kuinka kauniisti olet laittanut jo joulua esille <3 :)

    Tilasin dermosililta sitä hehkuttamaasi carbamide-jalkavoidetta, koska itsekkin painiskelen kuivia jalkapohjia vastaan. Tänään sitten paketti tuli ja tottakai sitä piti heti kokeilla, ai että miten on kyllä pehmeet jalkapohjat!! Kiitos ihanasta vinkistä, pelastit miut piinasta! :) *hugs*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, ihana, kiitos paljon kauniista kommentistasi! :) ♥

      Mahtavaa! Mukava, että sinäkin tykkäsit jalkavoiteesta! :) Se on edullinen ja hyvä voide! *hugs* ♥ :)

      Poista
  5. En tykkää joulusta.
    Lapsille lahjat ja jos rahamassi sallii niin kavereille kans.
    Aloin inhota joulua jo penskana ja samalla tyylillä mennään.
    Kotia ei koristella eikä joulukukkia saa meille tuoda =)
    Se vaan ei oo mun juttu,muut saa hössöttää ihan vapaasti.
    Töissä on ollu ihan kivaa jouluisin,suurimman osan aikuisiän jouluista työmaalla viettänytkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On aivan ymmärrettävää jos lapsena on tullut jotain angsteja joulua kohtaan joistain syistä :( Eikai siitä osaa aikuisenakaan sitten nauttia.

      Poista
  6. Meillä ei ole yhtään joulukoristetta esillä, vielä. Pitäisi ensi viikonloppuna käydä hankkimassa muovinen joulukuusi (oikeaa en sisälle ota, kissa varmaan tykkäisi) ja poikaystävän mielestä sen pitää olla vihreä ja iso niin eipä mun pieni valkoinen kuusi sille riitä. Mä olen aika tarkka minkälaisia joulukoristeita meille tulee, tonttuja ei todellakaan eikä mitään punaista. Valkoinen, musta ja hopea, ne on mun värit jopa joulussa :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on kans muovikuusi koska mä olen allerginen oikealle kuuselle. Ja se on niin helppo, siinä näyttää koristeet kauniilta ja ne saa ripustettua siihen symmetrisesti :D

      Meillä jouluvärit ovat valkoinen, punainen ja pellava :) ja kuusessa valkoinen ja kulta.

      Poista
    2. Heh, meille tulee pihta. Parina vuonna mies halusi kuusen sen tuoksun vuoksi, mutta kun viime vuonna taas pitkästä aikaa hankittiin pihta, niin todettiin sen varistavan minimaalisen vähän, kun kuuset varistaa niin järkky paljon. :S

      Mulla on ongelma... en ole vieläkään päättänyt tämän joulun lopullisia värejä. :/ Haaveilen tälle vuodelle valkoisesta ja hopeasta, mutta Milla pyysi violettia. Vasta toissa vuonna oli violetti, hopea ja musta. Viime vuonna oli nuo samat värit kun Duvessalla. :)

      Ihania kuvia olet laittanut katseltavaksi Nonnu! :) Jeah, tällä viikolla muutes nähdään Nonnu ja Duvessa. <3

      Poista
    3. Mulla on nyt pihtan kokoinen aukko sivistyksessä, mutta mikä on pihta? :D En ole meinaan ikinä kuullut! Kuinkahan noloa tälläistä on muuten tunnustaa ääneen täällä.... :D

      Jeeeee! Arvaappa kuinka paljon mä odotan viikonloppua! Silloin näkee monta täällä netissä jo pitkään tuntemaansa bloggaajaa aivan livenä :) ♥ vihdoinkin!

      Poista
    4. http://fi.wikipedia.org/wiki/Pihdat vaikkä se on mäntykasvi, niin se näyttää ihan kuuselta, siinä on vaan hieman erillaiset neulaset :)

      Poista
    5. Ruu sivistikin sinua jo. ;D Kiitti Ruu. :) Joo, siis pihta on kuusen näköinen, mutta hieman erilainen neulasiltaan. Sen neulaset ei ole esim. yhtä pistäviä, kuin kuusen. Eikä se varista niin paljoa! :D

      Poista
  7. Aa voi ihanaa! Näyttää niin joululta, mitä meilläkin kotona tällä hetkellä. Kuusi puuttuu ja oma joulufiilis. :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) ♥ Kyllä se joulufiilis vielä ehtii tulemaan :)

      Poista
  8. Tänään laitettiin makkarin ikkunaan valoa loistava kuu :) Piristää, kun muutenkin on niin pimeää. Olkkariin vielä punaiset valot ikkunaan, niin on täydellistä! Inhoan kaikkea jouluun liittyvää ''krääsää'', mutta valot ikkunoissa on mun juttu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en pidä krääsästä, tuo keittiössä oleva tonttu on ainoa krääsä mitä meillä on, jouluvalot on niin ♥ :)

      Poista
  9. Mitä kaunista täällä taas onkaan, ihania valoja ja tunnelmia. Minä tunnustaudun myös jouluihmiseksi, kyllä! Ja eilen lainasin kirjastossa kirjan: Jouluihminen, Regina Raskin teoksen...saas nähdä,mitä tarinassa tuleman pitää ;) Upeat noi siun tuikkuastiat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa! ♥ :) kiitos, itsekin tykkäilen noista tuikkukipoista, niissä on kivasti vähän pientä luksusmeininkiä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)