keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Yököttävyyden huipentuma.

Pohdin hetken, että kirjoittaisinko tästä aiheesta tänne, mutta koska tämä koko juttu on niin absurdi ja todella vastenmielinen, halusin siksikin päästää tämän asian julkisesti ilmoille. Voiko tälläistä oikeasti tapahtua? Niinkuin Minna minulle Facebookissa sanoikin, tämä kuulostaa ihan urbaanilegendalta. Haluan saattaa tämän julkisesti kaikille tiedoksi kuinka törkeästi postimyyntifirmat voivat toimia.

Tilasin jokin aika sitten Nelly.comista Isännälle joululahjaksi Tommy Hilfigerin bokserit. En todellakaan ollut yhtään valmistautunut siihen mikä minua odotti kun posti toi paketin ja avasin sen. Ensinnäkin kiinnitin huomiota heti siihen, että kalsarit oli tungettu yhdeksi mytyksi pakkaukseensa. Avatessani pakkauksen, huomasin että bokserit olivat nurinpäin. Mutta nyt tulee oikeasti se yököttävin kohta: kun avasin ryppyisen kalsarimytyn, huomasin heti että kankaassa oli kuivunutta verta. Tai ainakin jotain joka muistutti täysin identtisesti kyseistä eritettä.

Hetken siinä shokista toivuttuani, yritin etsiä jotain puhelinnroa Nellylle jotta olisin päässyt purkamaan tämän järkytyksen aivan suusanallisesti kyseiseen firmaan, mutta eihän sellaista tietenkään löytynyt mistään. Ainoa yhteydenottokanava oli heidän sivuilla oleva asiakaspalautelomake jonka laitoinkin sitten laulamaan oikein vaan kunnolla.

Tässä kuva-aineistoa kyseisistä kalsareista:

Veritahrat eivät nyt suuria ole, mutta onko sillä mitään merkitystä tässä kohtaa? Housut ovat selkeästi KÄYTETYT ja itselläni ainakin menee raja siinä, etten käytettyjä alusvaatteita osta, vaikka muuten suosinkin kierrätystä vaatteissa. Se miten veritahrat ovat näihin boksereihin päätyneet, on täysi mysteeri. Ja miksi tälläiset housut ovat menneet takaisin myyntiin? Sitä eivät osanneet Nellynkään ihmiset selittää. Hehän eivät mitenkään korvanneet minulle tätä järkytystä. Näitä kyseisiä boksereita ei tosiaan enää ollut varastossa eikä niitä saatu lisää, joten he vain lupasivat palauttaa minulle rahat näistä ja that's it. Okei, tälläisen jälkeen en todellakaan enää asioi kyseisessä firmassa. Jos he olisivat taitaneet asianmukaisen asiakaspalvelun, he olisivat lähettäneet minulle edes yhdet TH:n bokserit toisesta mallistosta korvaukseksi. Mitään rahallisia alennuskuponkeja en siihen lafkaan edes kaipaa, koska en aio sieltä enää mitään ostaa. Ikinä. Tälläisten käytettyjen veriboksereiden myyminen ei kyllä nostata firman imagoa kyllä kauhean korkealle.

Mielestäni tälläinen on noloa, järkyttävää, yököttävää ja törkeää. Ei edes löydy kunnolla sellaisia sanoja jotka kuvaavat tälläistä tilannetta. Mulla meni maku kyseiseen lafkaan lopullisesti ja tämä oli kyllä laitimmainen kerta kun sieltä jotain ostan.


Mites lukijoillani, millaisia kokemuksia Nelly.comista?

53 kommenttia:

  1. Mä oon tilannu sieltä vaan pari kertaa eikä ole ollut ongelmia. Mutta tämä juttu: YÖK. :(

    VastaaPoista
  2. No yök! Miten toi voi olla edes mahdollista? Itselläni on kyllä tuosta puljusta ihan hyviä kokemuksia. Kerran tilauksesta oli jäänyt joku tuote puuttumaan niin asiakaspalveluun ottaessani yhteyttä lähettivät sen kyllä muitta mukisematta. Ja jälkikäteen sain vielä pienen lahjakortinkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoppa se! Mä en itsekään voi oikein uskoa miten tälläinen voi nykymaailmassa olla mahdollista, mutta kyllä näköjään voi :/

      Poista
  3. hyi helvetti ! :O syön täs samal aamupalaa ja meni ruokahalu, todella ällöttävää toi tapaus...

    VastaaPoista
  4. Hyvä kun postasit pöksyistä,vähän odottelinkin tätä =)

    Jo on ala-arvoista touhua.Kyllähän tossa nyt jokaisen käämit ois lämmenny,ja syystä.

    Nellyltä tilaillu jotain pientä pari kertaa,ei kuulu lemppareihin.Ollut kosmepuolen juttuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pakkohan näin hullusta asiasta on tänne kirjoittaa! Ja koska eivät korvanneet mulle MITÄÄN, tässä pieni statement sitä asiaa kohtaan samalla!

      Poista
  5. Tuli oikein paha mieli puolestasi. :( Tuo on jotain aivan järkyttävää, oksettavaa, kuvottavaa, pöyristyttävää ja täysin käsittämätöntä. Ehkä jopa parempi, kun ei tiedä tarkemmin mitä on käynyt...
    Boikotoidaan lafkaa kaikki yhdessä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marisa! Juu, mulla on ainakin Nelly kyllä boikotissa, nyt ja aina!

      Poista
  6. Onneks ehdin just käydä syömässä. :P

    VastaaPoista
  7. Täh!? Voiko tällaista tapahtua?Huh huh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä voi, vaikka uskomattomalta tuntuukin. Siks tästä olikin pakko kirjoittaa.

      Poista
  8. hyihyihyiii!! -.-

    itse oon ostanut nellylta vain meikkejä, onneksi niitä ei oo sentäs käytetty! :D omaa rahaa en ole kertaakaan tuolle firmalle antanut vaan kaikki jutut on ostettu alekoodeilla joita välillä sattuu sähköpostiin tulemaan :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyi tosiaan!

      Juu, en laita enää omaa rahaa enkä kyllä kenenkään muunkaan rahaa tuohon firmaan, oksettava paikka!

      Poista
  9. TSÄDÄM! Ja yhtäkkiä työkaverin Hennesin lastensukasta löytämä kuollut torakka ei tunnu ollenkaan pahalta!
    Todella kuvottavaa, ja ennen kaikkea huonoa palvelua.

    Olen ehkä kolme kertaa tilannut Nellyltä. Laatu on ollut surkeaa vaatteissa ja kengissä ja toimitusajat pitkiä ottaen huomioon että tavarat tulevat Ruotsista. (Työskentelen itse logistiikka-alalla mm. Skandinavian kuljetusten parissa...) En siis koskaan ole erityisemmin pitänyt Nellystä. Monissa blogeissa elävä Nelly overload on mielestäni todella ärsyttävää eikä ainakaan lisää intoani ostostella kyseisellä sivustolla.

    Minua kiinnostaisi tietää mitä kuluttajasuojalaki sanoo tähän. En voi uskoa Ruotsin lainsäädännön poikkeavan meistä kovinkaan paljoa...

    Fy fan också!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Erittäin huonoa ja tökeröä palvelua! :/

      Mua kiinnostaisi kans mitä kuluttajasuoja tästä sanoisi. Pitääkin ottaa asioiksi vielä kysyä sieltäkin.

      Poista
  10. Siis hyi yäk! Järkyttävää! Olisi Nellyn väkikin voinut asian hieman paremmin hoitaa, taidan mennä boikottiin koko puljua kohtaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Boikottiin vaan koko paikka! Kannatan!

      Poista
  11. Tuntuu todella oudolta, että tollasta käy nettikaupassa! Varsinaisessa liikkeessä löytyy joskus vereen tahriutuneita vaatteita (ei tosin alusvaatteita), jos joku asiakas on esim. huomaamattaan nirhaissut sormensa ja sovittanut sen jälkeen jotain tuotetta. Mutta miten nettipulju voi a) ottaa tollaisen palautuksen vastaan ja b) laittaa sen uudestaan myyntiin tarkastamatta tuotetta?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! Liikkeessä ymmärrän tämän hyvin, mutta nettikaupassa?!
      Aika välinpitämätöntä touhua jos tosiaan tämän tarina on asiakaspalautuksessa. Kävi mielessä, että voihan tämä olla joku päästään sairaan varastomiehen källi? Niin pimeä juttu, että mikä vaan on mahdollista.

      Poista
    2. Tai siis en ymmärrä liikkeesä kyllä sitä jos siellä myytäisiin verisiä alusvaatteita :D

      Poista
  12. Olisinko kengät tai parit joskus tuolta tilannut, silloin homma toimi ihan hyvin. Tuo yllä kuvaamasi on on jo aikamoisen kummastuttavaa ja luulisi heidän olevan vähän kiinnostuneempia asiasta. Nelly.com ei tätä ennenkään ole kuulunut mun suosikkeihin ja nyt vielä vähemmän.

    Minua viimeksi kovasti harmittanut postimyyntijuttu oli, kun tilasin teinittärelle Brandokselta Ed Hardy-merkkiset "uggi-saappaat". Vaikka olivat puoleen hintaan, niin silti niille tuli hintaa yli 80€, mikä on meikäläisen mittapuun mukaan paljon rahaa ja pitkän harkinnan vaativa sijoitus. Halusin kuitenkin ilahduttaa teinitärtä kerrankin statusarvon sisältävällä merkkikamalla ja tilasin saappaat. Olin hyvin hämmästynyt kun paketin postista haettuani sieltä paljastuikin eri saappaat. Ne oli kyllä saman merkkiset ja saman malliset mutta ihan eri kuvioilla. Mitään selityslappusta ei ollut mukana. Yritin etsiä saman näköisiä saappaita Brandoksen sivuilta mutta ei löytynyt. Palautin ne, pettyneenä, teinittären pettymyksen takia itsekin pahoilla mielin ja harmissani siitä, että postissakin piti turhanpäiten luuhata. Ei tokikaan iso matka ole postiin mutta autolla mentävä kuitenkin. Periaatteestakin ärsytti; olisivat voineet ottaa yhteyttä ja kysyä, että sopiiko vaihto toisenlaisiin jos niitä tilaamiani ei kerta ollut.

    Toki tällaiset murheet on hyvin pieniä verrattuna maailman oikeisiin murheisiin mutta toisaalta, tämä nyt on minun maailmani ja silleen. Huono asiakaspalvelu on mielestäni aina huonoa ja luulisi, että millään firmalla ei sellaiseen olisi varaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on mennyt vähän usko näihin nettirättikauppoihin. Tilasin kaksi eri kertaa Isännälle Zalandolta joulupakettiin Paul Frankin t-paidan ja ihan sieltä miesten osastolta. Molemmilla kerroilla sain naisten paidan. Enää en tilaa sieltäkään. Homman pitäisi toimia kyllä vähän paremmin, eikä tolleen.

      Tämä tapaus on jo sitä luokkaa, että ei tiedä itkisikö vai nauraisko? Tuli sellainen olo, että olenko Piilokamerassa?

      Poista
  13. -.-" ei ei ei näin..... Mulla meni ihan maku Nellyyn tässä jo pitempi aikaa sitten. Tilasin yhden vaivaisen kynttilän ja sain terottimen. Lähetin sen takaisin ja kirjoitin palautuslappuun selkeästi, mitä oli käynyt jne, ja että halusin taas sen kynttilän. No perkules, sain taas sen himputin terottimen! Tosi hyvää toimintaa siellä >:( ihan periaatteesta en tilannut sieltä enää mitään pitkään aikaan, kunnes nyt oli pakko tilata Cosmetic Organizer :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei todellakaan näin.

      Just! :D mikähän siinä mätti etteivät ymmärtäneet lähettää sulle kynttilää vaan väkisin tyrkkytivät teroitinta? Tulee sellainen olo, että mitähän porukkaa siellä on oikein töissä? :D

      Poista
    2. En tiedä. Huonoa porukkaa töissä, hieman epäpäteviä tohon hommaan vissiin :'D

      Poista
  14. Whaaaaat, mitä ihmettä? Yöks ja hyi D:
    Itse olen tehnyt kerran tilauksen Nellylle, ja tilasin muistaakseni kaksi Konadlaattaa ja sellasen kaksipäisen stamperin. Kun paketti sitten saapui, niin sieltä paljastui kyllä oikeat laatat, mutta kaksipäinen stamperi olikin vaihtunut sellaiseen pienipäiseen leimasimeen ja minilaattaan.. Harmitti kyllä pikkuisen, kun tein sen tilauksen melkeinpä sen stamperin takia :D En kylläkään jaksanu alkaa stamperia palauttelemaan, koska kyseessä nyt ei ollut mikään hirveen suuri/kallis ostos :-D

    Eli ei mullakaan ole hirveen positiivista kuvaa kyseisestä firmasta :\ Mutta sun juttu on kyllä paljon kamalampi! Miten tollasta voi ees tapahtua? Pistää kyllä miettimään.. Tulipa taas muuten kilometrikommentti.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kilometrikommentit ovat just kivoja! :)

      Joo, sanoppa se, en kans tajua mikä tämä juttu oikein on. Ihan käsittämättömän yököttävä! Just tuossa ylempänä totesin, että mitähän porukkaa siellä Nellyllä on oikein töissä kun yhdellä sun toisella on vähän oudohkoja kokemuksia kyseisestä firmasta :/

      Poista
  15. Anteeksi, mutta tämä vaan naurattaa minua vieläkin. :D Naurattaa siksi, että tämä on jotenkin niin noloa Nellylle ja eivätkä he halunneet osoittaa kunnolla sitä miten pahoillaan ovat ko. tapahtumasta.

    Itse tein kerran eräälle kosmetiikkafirmalle reklamaation tuotteista, jotka olivat kuivahtaneet. Sain uudet tilalle ja edes sen -30% alekoodin. He hoitivat asian hyvin ja asiallisesti. En mainitse firmaa, koska he hoitivat asian hyvin, sillä suljetuista pakkauksista ei koskaan voi tietää, että onko ilmaa sittenkin päässyt kannen alle. Kaikkea voi sattua, mutta pointti onkin siinä miten reklamaatiot hoidetaan, sillä ne voidaan hoitaa hyvin tai huonosti... tai kuten tässä oudossa tapahtumassa hyvin huonosti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo alkaa tämä naurattaa jo muakin :D Nelly.com on niin nolo firma, että saisivat hävetä silmät päästänsä siellä jo pelkästään tämän jutun takia + näiden kaikkien muidenkin kämmien mitä tässä on nyt lukijoilta lukenut tässä kommenttiketjussa.

      Jotkut firmat osaavat hyvän asiakaspalvelun, se on korvaamaton taito! Nellyllä sitä ei osata. Valitettavasti.

      Poista
  16. Siis hyi yök o_O. Miten tommosia voidaan laittaa takaisin myyntiin. Todella oksettavaa.

    Ei ihan noin iljettävää ole tullut vastaan, mutta yhdessä blogissa bloggaaja sai kengän niin, että siitä oli korko irti ja korko oli siis irti jo Nellyltä lähtiessä, kun se oli teipatti laatikkoon kiinni. En ymmärrä miksei sitä korkoa oltu laitettu valmiiksi paikoilleen tai laitettu toisia kenkiä jossa se on valmiiksi paikoillaan.

    Mä tilasin joskus Konad -juttuja ja niissäkin oli pari pakettia jo valmiiksi auki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoppa muuta! :/

      Kaikesta päätellen, tämä Nelly.com on kyllä aika huono firma :(

      Poista
  17. YÖK! Miten tollasta voi ees tapahtua?! Eli joku on pitänyt boksereita, palauttanut ne mytyssä, eikä palautusta vastaanotettaessa oo aateltu laittaa ees siistimmin housuja kasaan? Kun miettii, et paljon oon vaatteita tilannut, niin aina ne on nätisti ollut paketissaan jne.

    En oo enää juuri jaksanut nellystä tilailla, jotain kosmetiikkaa vain alekoodeilla tms. Ne on aina ollu ok. Muuten se on musta hieman ylihinnoiteltu pulju, enkä ainakaan tämän jälkeen oo yhtään innostunut ko. kaupasta. Toisinaan tsekkailen sieltä onlyä/veromodaa, jos en kaupasta oo haluamaani löytänyt, mutta ne on musta siellä ehkä vähän kalliimpia kuin paikallisissa kaupoissa...

    Eniten ärsyttää se, et ostin sieltä sivuilta lahjakortin. Sen piti tulla s-postiin saajalle, eipä tullut, kun sitten kysyin. Kysyin nellystäkin, ei näkynyt mitään missään, eivätkä löytäneet ko. tilausta, rahat meni kuitenkin. Jätin sitten asian silleen, mutta tuo myös vähensi halua asioida ko. puljun kanssa. Parempiakin on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! Ei voi kuin ihmetellä! :(

      Just joo! :/ Rahat kyllä kelpasi, mutta tuotetta ei kuulunut! On kyllä sairas paikka! Boikottiin vaan!

      Poista
  18. Tervetuloa boikottirintamaan. Mä hylkäsin Nellyn jo yli vuosi sitten liiankin läheltä liippaavan tilanteen vuoksi (jos kiinnostaa, niin mun avautumisen voi lukea täältä: http://eponanhelmet.blogspot.fi/2011/01/kesalook-2011-koditon-pummi.html). Tein myös sillon ihan järkyttyneenä reklamaation Nellylle ja kun sitäkään tuotetta ei silloin ollut enää varastossa, niin sain rahat takaisin ja 6 euron lahjakortin seuraavaa ostoskertaa varten. Jostain syystä sieltä ei vaan ole tullut enää mitään tilattua toooosi pitkään aikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei jumalauta! Kävin lukemassa sun jutun! :O Näköjään siellä on enemmänkin tälläinen touhu tapana! Siis törkeää! Mä en ikinä enää tilaa sieltä mitään, hyi hemmetti! :/

      Poista
  19. Hyvää päivää, aivan järkyttävää! Yöks, heti tuli mieleen että onkohan sitten muitakin alusvaatteita saatettu käyttää mutta jättämättä todistusaineistoa.. Mun verkkokalvolle kyllä pomppaa heti nää sun kuvat aina kun nään tai kuulen jotain Nellystä. :-D Ei siellä taida penaalin terävimpiä kyniä sitten töissä olla.. Viitaten Catin teroitinkommenttiin. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vaan olekin! :( Tuossa ylempänä Epona kertoilee myös omia kokemuksiaan Nellystä...aivan sairasta touhua siellä ilmeisesti? Miten tuollainen firma voi enää olla pystyssä :O

      Poista
  20. Tilasin kesällä mekon Nellyltä... Lopulta paketista paljastuikin aivan kamala pusero :D Mutta tää veribokseri juttu on kyllä yök! Eipä täältäkään suunnalta taida enään lähteä Nellyyn tilausta....Onneksi on monia paljon paljon luotettavimpia nettikauppoja missä rahallensa saa vastinetta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No justiinsa! Sen firman luotettavuuspisteet vaan nousee nousemistaan kun lukee näitä kaikkien muidenkin kokemuksia! Aivan sairas firma!

      Poista
  21. Toisaalta ihmettelen Nellyn toimintaa, että lähettää tommoset housut kuin myös sitä, että miksi joku on palauttanut käytetyt Nellylle alushousut o_O. Eihän kauppakaan ota vastaan ostettuja alusvaatteita ja varsinkaan käytettyjä. Vieläkin etoo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä minäkin ihmettelin, että miten alusvaatteet voivat olla palautuskelpoisia? :/

      Poista
  22. Heips! Viikko sitten siskoni kertoi samaa juttua, että työkaverinsa oli tilannut Nellyltä alushousuja miehelleen isänpäivälahjaksi ja olivat olleet likaiset. En uskonut olleskaan, mutta pakko nyt, kun luin juttusi.

    VastaaPoista
  23. Tuli jotenki ekana mieleen et vaan mulle vois käydä jotain tällästä, mut näköjään muillekin voi. Yleensä mulle tapahtuu ne uskomattomimmat ja yököttävimmät jutut :/

    Mutta joo, y-ä-k! Ja todella huonoa palvelua päälle. Eipä taida tarvita tilailla :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Boikottiin vaan koko firma! Mä en ainakaan enää tilaa tuolta mitään :/

      Poista
  24. Ei hyvänen aika kuinka oksettavaa =O En oo ikinä tilannut ko. puljusta mitään ja saa nähdä uskaltaako tilatakaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vaan olekin! :/ Tähän tulee jatko-osa tämän viikon torstaina....ei voi muuta kuin ihmetellä tämän firman toimintaa!

      Poista
  25. Millasta porukkaa siellä on oikeasti töissä! Inhimillinen virhe ois voinut olla kyseessä, mikäli pakkaus ois ees osattu laittaa edellisen palautuksen yhteydessä koskemattoman näköiseksi mutta että joku nurinperin oleva kalsarimytty! Luulis herättävän Nellyn työntekijässä jonkinlaista ihmetystä eikä vaan "seuraavalle!".

    Ehdottomasti ois pitänyt sun saada jokin korvaava tuote rahojen lisäksi. Tulee just semmonen tunne ettei niitä vähempää kiinnosta jos yks asiakas on tyytymätön.

    VastaaPoista
  26. Ei ole mullakaan hyviä kokemuksia Nellystä tai sen "outletmyymälästä" Members.com:ista. Mulle suurin pettymys on kuitenki se aspa. Tilasin joskus Membersiltä kolmet kengät, joita ei ikinä kuulunut. Tilillä oli katevaraus, mutta tilausvahvistusta ei kuulunut. Eipä se tilaus ollut heille mennyt. Sama toistui, ja jälleen otin yhteyttä. Ajattelin, että käyttämäni pankki ei varmaan ole yhteistyössä mukana tai jotain. Kokeiltiin sitten toista pankkia, no sama toistui. Ei siinä mitään, tekniikka ei aina toimi. Mun mielestä on kuitenkin törkeää, ellei hävytöntä, väittää, että meidän pankkitilillä ei ole katetta. Kysynpähän vaan, että miten molemmilta voi mennä katevaraus, jos tilillä ei ole katetta??? Kuinka hävytöntä ihan oikeasti on väittää tuollaista ja vielä se, että aspa kehtaa sanoa noin?

    VastaaPoista
  27. Itse olen tilannut Nellyltä jonkin verran, enkä ole kokenut sen suurempia pettymyksiä. Joskus jostain mekosta oli laskoksen ommel irti, sen ymmärsin koska se on voinut mennä sovitettaessa ja malli oli senlainen ettei mokaa huomannut pelkästä vaatteesta, vaan vasta päällä. Joskus on jäänyt ilman sen suurempaa selitystä tuote tulematta. Ihme että Nelly.com on vastaanottanut tuollaisen palautuksen, sillä ainakin minun tilaamani alusvaatteissa on ollut sellainen jumalaton lappu keskellä persettä ja etumusta että kun tämän poistat niin ei ole enää palautusoikeutta. Ja noissa sitä ei selvästikään ole... D:

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)